niedziela, 20 lipca 2014

MF: Regulamin sklepu internetowego na nowych zasadach


Wchodząca w życie z dniem 25 grudnia 2014 r. ustawa o prawach konsumenta znacznie zmienia dotychczasowe relacje pomiędzy konsumentem a sprzedawcą. 

Zmiana dotychczasowych przepisów wywołana obowiązkiem wdrożenia dyrektywy unijnej spowoduje konieczność modyfikacji obecnych zasad sprzedaży i przeredagowania postanowień regulaminów sklepów internetowych. Warto już dziś przygotować się na nadchodzące zmiany.


Na wstępie należy wskazać, że przepisy ustawy o prawach konsumenta, implementują dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE. Ustawa wejdzie w życie 25 grudnia br.

Nowe przepisy

Znaczna część wprowadzonych przez ustawę przepisów zostanie włączona do Kodeksu cywilnego. Warto podkreślić, iż z dniem wejścia jej w życie stracą moc przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej… (Dz. U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.), a także ustawa ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2012 r. poz. 1225). 

Zmieni się też samo nazewnictwo. Dotychczasowe pojęcie niezgodności towaru z umową zostanie zastąpione odpowiedzialnością z tytułu rękojmi. 

Zgodnie bowiem z treścią znowelizowanego art. 556 Kodeksu cywilnego, sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Konieczne jest zatem przeredagowanie nie tylko postanowień sklepowych regulaminów, ale także używanych w nim sformułowań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz