sobota, 28 listopada 2015

"Czarny Piątek" rekordowy. Tego typu sprzedaż nie była dotąd tak popularna


Tegoroczny "Czarny piątek" (Black Friday) w USA był rekordowy pod względem zakupów przez Internet. Pierwszy piątek po Dniu Dziękczynienia uznawany jest za początek sezonu zakupów przed świętami Bożego Narodzenia.
By zdobyć klientów, w tym dniu sieci handlowe wprowadzają największe promocje. To dla sektora handlowego i producentów okazja do poprawy wyników sprzedaży.
W tym roku tłumy w sklepach były nieco mniejsze niż zazwyczaj - ocenia agencja EFE. Jednak już w czwartek padł z okazji "Czarnego piątku" rekord sprzedaży przez internet; wydano ponad 1,7 mld dolarów, czyli o 25 proc. więcej niż w ubiegłym roku - wynika z danych zbieranych w czasie rzeczywistym przez Adobe Digital Index. Duży wzrost wykazały jak dotąd zwłaszcza transakcje przez telefony komórkowe; stanowiły one 22 proc. wszystkich zakupów, a w 2014 roku - 14 proc.
Tradycyjnie w Stanach Zjednoczonych czwartkowy Dzień Dziękczynienia spędza się z rodziną, a w piątki wyrusza się na poszukiwanie okazji w sklepach. Widać jednak, że zwyczaj ten od kilku lat się zmienia - pisze EFE. Jeszcze przed południem w czwartek Amerykanie wydali ok. 500 mln dolarów - o 100 mln więcej niż o tej samej godzinie rok wcześniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz