czwartek, 17 września 2015

Fuzja na rynku piwa: Anheuser-Busch InBev chce przejąć SABMiller


Największy światowy gracz na browarniczym rynku - Anheuser-Busch InBev - chce przejąć wicelidera SABMiller. Wartość firmy po ewentualnym połączeniu wyniosłaby 230 mld dol. Produkowałaby jedna trzecią światowego piwa.

Marki AB InBev to m.in. Budweiser, Stella Artois oraz Corona, marki SABMiller to m.in. Tyskie, Molson Coors, Peroni i Grolsch. Dla uzyskania zgody nadzorów antmonopolowych konieczna może być sprzedaż części biznesów w obu spółkach.

W USA SABMiller ma 25 proc. rynku - działa tam w joint venture z Molson Coors. Połączenie z AB InBev da 75 proc. amerykańskiego rynku. Podobnie będzie z rynkiem afrykańskim, gdzie SAB Miller dominuje na 15 rynkach i jest obecny na innych 21. Odbije się też w Ameryce Środkowej i Południowej.
Read more....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz