Wagony towarowe jeżdżące po torach w UE będą musiały do końca 2021 roku zostać zmodernizowane, by poziom wytwarzanego hałasu został obniżony o połowę - wynika projektu komunikatu Komisji Europejskiej, do którego dotarł PAP.
By osiągnąć ten cel, operatorzy zarządzający
Koszty tej operacji, znanej w żargonie unijnym jako retrofitting, będzie można w części finansować z funduszy unijnych, w ramach programu Connecting Europe Facility (CEF) oraz z narodowych budżetów (jako pomoc publiczna). Wsparcie to będzie można jednak otrzymać tylko w trakcie okresu przejściowego trwającego do końca 2021 roku.
Zdaniem KE modernizacja poprzez wymianę klocków hamulcowych „jest najbardziej efektywnym sposobem” obniżenie nawet o połowę hałasu, na jaki narażeni są ludzie przebywający w pobliżu przejeżdżających pociągów towarowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz