środa, 16 września 2015

KE chce, by od 2022 r. pociągi towarowe były dwa razy cichsze


Wagony towarowe jeżdżące po torach w UE będą musiały do końca 2021 roku zostać zmodernizowane, by poziom wytwarzanego hałasu został obniżony o połowę - wynika projektu komunikatu Komisji Europejskiej, do którego dotarł PAP.

By osiągnąć ten cel, operatorzy zarządzający taborem towarowym w krajach członkowskich będą musieli wymienić klocki hamulcowe z żeliwnych na bardziej nowoczesne - kompozytowe. Projekt Komisji ma być opublikowany w najbliższych dniach.

Koszty tej operacji, znanej w żargonie unijnym jako retrofitting, będzie można w części finansować z funduszy unijnych, w ramach programu Connecting Europe Facility (CEF) oraz z narodowych budżetów (jako pomoc publiczna). Wsparcie to będzie można jednak otrzymać tylko w trakcie okresu przejściowego trwającego do końca 2021 roku.
Zdaniem KE modernizacja poprzez wymianę klocków hamulcowych „jest najbardziej efektywnym sposobem” obniżenie nawet o połowę hałasu, na jaki narażeni są ludzie przebywający w pobliżu przejeżdżających pociągów towarowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz