PKP Cargo nie chce powtarzać błędu PKP Intercity z Pendolino i zabiega, by w przetargu na dostarczenie 20 wielosystemowych lokomotyw wystartowały również polskie firmy. Do konkursu wartego 400 mln zł oprócz światowych potentatów zaprasza też rodzimych producentów - Pesę i Newag.
Jego zdaniem - jeśli Pesa i Newag wezmą udział w przetargu - rywalizować będą prawdopodobnie z największymi producentami sprzętu kolejowego: Bombardierem, Siemensem, Skodą i być może Alstomem.- Dostawca musi mieć homologację na jeden rynek, na którym będą jeździły lokomotywy. Według naszej wiedzykrajowe podmioty Pesa i Newag spełniają te warunki. Chcieliśmy, by przetarg był konkurencyjny i by móc wybierać z jak największej grupy producentów - mówi członek zarządu ds. operacyjnych Wojciech Derda.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz