UOKiK nałożył ponad 3,3 mln zł kary na Alior Bank za jednostronne wprowadzenie niekorzystnych zmian do regulaminu. W ich rezultacie konsumenci, którzy mieli lokaty terminowe w walucie obcej, stracili możliwość wypłaty gotówki w tej walucie po zakończeniu lokaty.
Decyzja nie jest prawomocna, Alior Bank SA odwołał się do sądu.
Jak poinformowano w komunikacie, UOKiK prowadził postępowanie przeciwko Alior Bankowi od września 2014 r. Wątpliwości wzbudził sposób potraktowania konsumentów posiadających lokaty terminowe we frankach szwajcarskich. Urząd ustalił, że bank w trakcie obowiązywania umów jednostronnie wprowadził zmiany do regulaminu, wycofując możliwość wypłaty zgromadzonych środków w gotówce w walucie lokaty.
W ocenie UOKiK zmiana ta godziła w samą istotę umowy o lokatę bankową i pozbawiała konsumentów części spodziewanych zysków. Na skutek działania banku konsumenci mogli bowiem albo zgodzić się na to, że środki zgromadzone na lokacie zostaną wypłacone w złotówkach, albo rozwiązać umowę, godząc się na utratę odsetek, które zostałyby naliczone za dalszy zakładany czas oszczędzania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz