czwartek, 25 czerwca 2015

Jednolity Rynek Cyfrowy w Europie


Strategia Jednolitego Rynku Cyfrowego (JRC) jest jednym z priorytetów Komisji Europejskiej pod przewodnictwem Jean-Claude'a Junckera.

Wzorem wielu państw rozwiniętych, UE powinna stworzyć własną strategię ery rewolucji cyfrowej, aby w pełni wykorzystać jej potencjał - zapowiedział w tym tygodniu na konferencji dotyczącej Jednolitego Rynku Cyfrowego, unijny komisarz Guenther H. Oettinger.

Strategia Jednolitego Rynku Cyfrowego (JRC) jest jednym z priorytetów Komisji Europejskiej pod przewodnictwem Jean-Claude'a Junckera. Jej celem jest zniesienie ograniczeń regulacyjnych i ostateczne przekształcenie 28 rynków krajowych w jedną całość. Komisja szacuje, że w pełni funkcjonujący jednolity rynek cyfrowy może przyczynić się do wypracowania 415 mld euro rocznie w gospodarce i stworzenia setek tysięcy miejsc pracy.

Jego zdaniem, obecnie przeprowadzana cyfryzacja to dopiero początek rewolucji, wstęp do czegoś, co czeka nas w przyszłości. - Od kilku lat żyjemy w czasach rewolucji cyfrowej. Niektóre państwa, takie jak Stany Zjednoczone,Korea Południowa czy Chiny, mają już swoje jednolite strategie radzenia sobie z nią. 

Zdajemy sobie sprawę, że musimy stworzyć taką strategię dla Europy, która pozwoli wykorzystać nasze kompetencje techniczne i wiedzę - dodał.- Każdy piłkarz chciałby grać w europejskim klubie, ponieważ Europa jest ojczyzną piłki, podobnie jak każdy biznesmen chce jechać do USA, by zrealizować swój amerykański sen. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz