sobota, 29 listopada 2014

Biedronka i Lidl zarobią na świątecznych zakupach Polaków


Według danych firmy Deloitte jeszcze w 2012 r. jedynie 28 proc. badanych Polaków wybierało dyskonty, jako miejsce gdzie robili świąteczne zakupy spożywcze, rok później było to już 60 proc., a obecnie z wynikiem 63 proc. dyskonty są niekwestionowanym liderem na polskim rynku. Tym samym takie sieci jak Biedronka, Lidl, Netto, czy Aldi mogą liczyć, że polscy klienci tłumnie odwiedzą ich sklepy.

Powodów do narzekań nie będą miały także hipermarkety Tesco, Auchan, E.Leclerc, czy Carrefour. 55 proc. ankietowanych przez firmę Deloitte konsumentów planuje kupować żywność także w hipermarketach. Warto jednak zaznaczyć, że to o 2 proc. mniej niż w roku 2012.
Wśród ankietowanych osób rośnie popularność tradycyjnych, lokalnych sklepów spożywczych i piekarniczych. Aż 51 proc. badanych właśnie tam kupi żywność na święta, to o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz