Hakerzy próbują wyłudzić loginy i hasła od klientów PKO BP. Rozsyłają maile z podrobioną stroną banku i linkiem do serwisu transakcyjnego, z komunikatem, że klient powinien się do niego zalogować.
- Pierwsze sygnały o tym ataku hakerskim zaczęły do nas napływać w środę po południu i natychmiast zaczęliśmy blokować strony, do których prowadzą odnośniki w przesyłanych linkach. Czasem zdarza się, że po zablokowaniu danej strony, hakerzy uruchamiają nowe - dlatego bardzo prosimy o zgłaszanie nam wszystkich podejrzanych witryn- mówi Magdalena Lejman z PKO BP. Podkreśla, że na szczęście klienci są coraz bardziej świadomi takich zagrożeń, szybko reagują i przekazują informacje o pojawieniu się ataków hakerskich. - Bank nigdy nie rozsyła klientom takich komunikatów mailem. Na stronę serwisu transakcyjnego można się logować wyłącznie przez stronę banku, zwracając uwagę na poprawny adres i sprawdzając czy strona jest szyfrowana – przestrzega Magdalena Lejman.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz