piątek, 26 grudnia 2014

Konstelacje na oceanie


Od 1 stycznia 2015 roku wejdzie w życie największe porozumienie armatorów kontenerowców. Wyższa sprawność przewozów oceanicznych to korzyści dla klientów i niektórych portów. Nad polskim Bałtykiem?

Odkąd w marcu 1956 roku załadowano w porcie Newark pierwszy kontener na statek, ten segment rynku przewozów morskich rozwija się niezwykle dynamicznie, wchłaniając transport towarów drobnicowych "luzem". Drobnica w sztywnym opakowaniu kontenerów ma już ok. 90 proc. udziału w łącznych rynku drobnicowym. Korzyści są oczywiste - bezpieczeństwo i usprawnienia przeładunku, wydajność całego procesu logistycznego, a więc niższe koszty transportu.

Prognozy branżowe wskazują na świetną perspektywę rozwoju transportu morskiego w kontenerach. Jak ocenia np. brytyjska firma konsultingowa Drewry, do 2018 roku zdolności przeładunkowe morskich terminali kontenerowych będą wykazywać co roku kilkuprocentowy wzrost. W tym roku zwiększą się one do 674 mln TEU, a jeszcze w 2004 roku były niemal dwa razy mniejsze
Read more.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz