sobota, 17 maja 2014

W imię klienta

Urzędy i klienci patrzą na ręce bankowcom. Nieuczciwe praktyki niektórych banków są nie tylko publicznie piętnowane, ale także coraz częściej przekładają się na ich wymierne straty.

Koniec bezczelnych, lichwiarskich praktyk banków jest już bliski
Koniec bezczelnych, lichwiarskich praktyk banków jest już bliski/©123RF/PICSEL


Ponad 5 tys. skarg złożonych na banki tylko w zeszłym roku, aż o 1/4 więcej niż w 2012 r., to już nie przelewki. 

Te fakty powinny dać do myślenia nawet samej autorce raportu na ten temat - Komisji NadzoruFinansowego(KNF), która - wraz ze zmianą w 2007 r. władzy politycznej - prawie przestała zajmować się obroną konsumentów bankowych.


Pomimo licznych, wydanych przez siebie rekomendacji (najczęściej spóźnionych w stosunku do potrzeb rynku), KNF obchodziła się z bankami komercyjnymi nadzwyczaj liberalnie. Nie ukarała żadnego podmiotu z tego sektora, chociaż pretekstów i okazji ku temu było wiele.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz