piątek, 30 maja 2014

Biznesowy pakt z diabłem. Mercedes - Benz odkrywa tajemnice przed Chińczykami




Przegrywający walkę z Audi i BMW o chiński rynek, Mercedes-Benz zdecydował się na krok, przed którym dotychczas bronił się jak mógł. Aby zyskać większe szanse w walce rynkowej z rywalami, niemiecka marka udostępniła chińskim władzom wgląd w swe nowe technologie.
Chiny to od kilku lat największy rynek samochodów na świecie, ale z "wielkiej trójki" niemieckich marek premium to właśnie Mercedes-Benz w najmniejszym stopniu korzysta ze znakomitej koniunktury na luksusowe auta w Państwie Środka
Choć sprzedaż w 2013 r. na poziomie 228 tys. sztuk może wyglądać imponująco, to wynik bardzo odległy od głównych konkurentów.
Bezapelacyjnym liderem tego segmentu w Chinach jest Audi, które w zeszłym roku sprzedało 492 tys. samochodów, a w pierwszym kwartale bieżącego roku nawet zanotowało wzrost o przeszło jedną piątą. Także bardzo mocno trzyma się BMW, które w 2013 r. znalazło nabywców dla 362 tys. swoich aut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz