niedziela, 14 września 2014

Złapani w sieci zakupów


W Polsce supermarkety i hipermarkety rozpowszechniły się w latach 90. XX wieku. Rozpoczęcie ich działalności stanowiło znak przemian gospodarczych okresu transformacji ustrojowej z 1989 roku. Wówczas do Polski szerokim strumieniem zaczął napływać kapitał zagraniczny. Także ten należący do już istniejących i aktywnie działających w Europie Zachodniej wielkich sieci handlowych.

Ich działalność w ogromnym stopniu przyczyniła się do zmian na rynku i rozumienia handlu. Znaczna część handlu detalicznego ustąpiła miejsca sprzedaży w supermarketach i hipermarketach.

W Polsce w ostatnich latach na rynku zaszła zmiana niemająca precedensu w przeszłości. Ostro zatarła się różnica pomiędzy sieciami osiedlowymi, dyskontami, hipermarketami i supermarketami. Bez wyjątku wszystkie sieci, niezależnie od przypisanej z definicji formatu, coraz swobodniej przemieszczają się pomiędzy poszczególnymi kategoriami, agresywnie szukając kontaktu z klientem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz