czwartek, 26 marca 2015

Adidas: zmierzch sportowego giganta


Adidas ma poważne kłopoty. Amerykanie nie chcą kupować jego produktów, a bez tego rynku przetrwanie niemieckiego koncernu może stanąć pod znakiem zapytania.
- Adidas nie jest cool w Ameryce. A tylko to, co jest cool sprzedaje sprzęt sportowy - tak szef Adidasa na Amerykę Północną, Mark King, diagnozuje przyczynę niepowodzeń firmy.
A jest o co walczyć. - Same Stany Zjednoczone stanowią 40 proc. światowego rynku obuwia sportowego i 100 proc. światowej kultury sportowej - uważa Matt Powell, analityk branży sportowej cytowany przez „The Wall Street Journal”. - Żeby podbić świat, musisz podbić Stany Zjednoczone - twierdzi Powell.
To Adidasowi w ostatnich latach się nie udaje. Czasy świetności, lata 70. XX wieku, już dawno są melodią przeszłości. Jeszcze w pierwszej dekadzie XXI stulecia firma z Herzogenaurach w Bawarii dzielnie się trzymała, zwiększając niemal czterokrotnie wartość swoich akcji w latach 2002-13.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz