Arabia Saudyjska jest największą gospodarką w regionie, która na inwestycje w najbliższym czasie wyda miliardy dolarów. To szansa na gigantyczne kontrakty dla polskich firm budowlanych. To także niezwykle atrakcyjny rynek dla producentów żywności, gdyż kraj ten aż 98 proc. produktów spożywczych importuje. Czy nasze firmy są tam obecne? Jak sobie radzą? O szansach i zagrożeniach saudyjskiego rynku, a także o zaniedbaniach polskich firm usiłujących tam zaistnieć mówi w rozmowie z serwisem Biztok.pl Marek Gawlik, przewodniczący Polsko-Saudyjskiej Rady Biznesu.
Aleksandra Stanek, Biztok.pl: O polsko-saudyjskiej współpracy biznesowej głośno jest nie z powodu sukcesów naszych firm w tym kraju, ale przez porażkę kontraktów na setki ton polskich jabłek, które mogły trafić na saudyjskie stoły. Niestety nie trafią. Polscy sadownicy nie byli w stanie sprostać wymogom. Arabia Saudyjska jest trudnym klientem, czy po takiej porażce polscy producenci mają jeszcze jakiekolwiek szanse?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz