sobota, 7 marca 2015

Dworzec zszedł do podziemia


Od wielu lat dworzec kolejowy Kraków Główny wymagał modernizacji. W końcu udało się to zrobić dzięki Funduszom Europejskim. I to jak zrobiono! Dziś  jest to pierwszy tego typu obiekt w Polsce znajdujący się pod powierzchnią peronów, a zarazem jeden z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w kraju.
Myślisz "poprzedni dworzec kolejowy Kraków Główny", mówisz "zabytkowy budynek". Może był ładny, ale od dawna nie był funkcjonalny w tej lokalizacji.
- Pierwsze pomysły na budowę Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego z nowym dworcem kolejowym, tunelami dla samochodów i tramwajów, nowym dworcem autobusowym, drogami dojazdowymi itp. pojawiły się w latach 70. ubiegłego wieku - mówi Filip Szatanik, Zastępca Dyrektora ds. Informacji w Urzędzie Miasta Krakowa.
AMBITNE PLANY
Wtedy nie udało się zrealizować tych planów, m.in. z powodu braku pieniędzy. Te w końcu znaleziono w Funduszach Europejskich. Pięć lat temu można było zacząć budowę zupełnie nowego dworca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz