niedziela, 26 kwietnia 2015

Era wielkich samolotów pasażerskich odchodzi w przeszłość ?


Przewidywania producentów i linii lotniczych, według których przyszłość należy do wielkich samolotów pasażerskich zabierających 500, lub więcej, pasażerów wydają się nie sprawdzać. W konkurencji z olbrzymami wygrywają mniejsze, dwusilnikowe maszyny.
Analitycy transportu lotniczego zwracają uwagę na znamienny fakt, iż w ub. roku linie lotnicze nie zamówiły ani jednego egzemplarza największych maszyn pasażerskich - Boeinga 747-8 i dwupokładowego Airbusa A380 i to mimo stałego wzrostu liczby pasażerów.
Kiedy na początku lat 70. ub. wieku rozpoczęły komercyjne loty pierwsze "jumbo-jety" koncernu Boeinga, czyli samoloty B-747, przyszłość wydawała się należeć właśnie do nich. Wkrótce linie lotnicze zaczęły powszechnie eksploatować je na długich trasach, pozostawiając mniejszym dwusilnikowym maszynom loty na krótszych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz