niedziela, 26 kwietnia 2015

UE: Gdzie powstają węzły logistyczne


Wiele krajów ma dobre położenie dogodne dla rozwoju transportu i logistyki. Ale wielkie węzły transportowe nie powstają wszędzie... Nie decyduje geografia - raczej ekonomia. Francuzi chcą wprowadzić obowiązek nocowania w hotelach zagranicznych kierowców, Niemcy - naliczania im płacy minimalnej według swoich stawek. Norwegia ogłosi w maju, że zagraniczni kierowcy muszą mieć specjalne uprawnienia do prowadzenia samochodów po... śliskich nawierzchniach.

Administracyjne ingerencje mają zniechęcić obcych rywali. Głównie polskich przewoźników drogowych, którzy zdominowali europejski rynek przewozów międzynarodowych, w tym kabotażowych, dzięki konkurencyjności i solidnej pracy. Pomógł kryzys w strefie euro i wycofanie sięfirmniemieckich, hiszpańskich, włoskich.

W kolejce ustawia się już PKP Cargo (chce zdobyć więcej niż 9 proc. udziału w europejskich przewozach towarów). Głębokowodny Terminal Kontenerowy (DCT) w Gdańsku rzucił rękawicę portom w Hamburgu i Bremerhaven, przejmując od nich z roku na rok coraz więcej towarów polskiego handlu zagranicznego, ale i z krajów wschodniego Bałtyku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz