niedziela, 26 kwietnia 2015

Pociąg do akwizycji



PKP Cargo zajmuje drugie miejsce, za DB Schenker Rail, wśród kilkuset przewoźników towarowych w UE. Musi nie tylko gonić lidera, ale i uciekać konkurentom, takim jak Fret SNCF, Rail Cargo Austria czy Trenitalia Cargo.


Wcielając w życie strategię podboju rynków zagranicznych, PKP Cargo podąża dwiema ścieżkami: poprzez rozwój organiczny i akwizycje. Wydaje się, że do celu szybciej doprowadzi spółkę ta druga.
Niemiecka firma konsultingowa SCI Verkehr przewiduje, że unijny rynek kolejowych przewozów towarowych będzie rósł w ciągu najbliższych pięciu lat średnio po 1,3 proc. rocznie.

Kilku z nich już rozpoczęło restrukturyzację. Ale, jak podkreślają niemieccy analitycy, z miernymi efektami.Taka ich ocena dotyczy zwłaszcza spółek z Europy Zachodniej; w tym francuskiej Fret SNCF i włoskiej Trenitalia Cargo.Pod warunkiem, że operatorzy dostosują swój potencjał "do zmiennych warunków i odzyskają stabilny wzrost".


Coraz trudniej utrzymać pozycję w czołówce rynkowej stawki. Jak trudno, dowodzi przykład szwedzkiego Green Cargo, czwartego przewoźnika w Unii Europejskiej, który po trzech kwartałach 2014 r. dzięki restrukturyzacji odnotował 2 mln koron zysku operacyjnego, ale nadal ponosi stratę netto w wysokości 8 mln koron.
Wydaje się, że jeszcze gorzej mają się operatorzy w naszej części Europy. Z jednym wyjątkiem: PKP Cargo...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz